donderdag 5 januari 2017

Een nieuw jaar



Nou alle feestdagen zitten er weer op en we zijn terug van vakantie.
Heerlijk een week gespeeld in de sneeuw haha.
Mijn oudste zoon is nog voor een paar dagen naar zijn vader maar daarna zit de kerstvakantie er toch echt op, wat zijn deze twee weken omgevlogen!

Tijd om weer alle uitgaves in het excelbestand tegen het licht te houden en kijken of het nog goed gaat.
En hierbij kwamen toch een aantal verrassingen.

Zo gaat mijn zorgverzekering met €18 per maand omhoog door wisseling naar een andere maatschapij en het nemen van een aanvullende verzekering.
Dit klinkt niet logisch als je moet sparen maar dit jaar wil ik ook een ingreep laten doen en deze verzekering is de enige die dit 100% vergoed.
Op jaarbasis kost me dit dus €222 maar dit is niks vergeleken dat de ingreep zelf kost en daarbij krijg ik nu ook nog 10% korting bij de Hema 😉.

Ook komt er een punt sparen voor de kinderen.
En het puntje cadeaus wordt uitgebreid nu mijn zoon naar de basisschool gaat en daarbij ook kinderfeestjes horen.

Ik vindt het heerlijk om precies te weten wat erin en eruit gaat.
Hoe zit het bij jullie?
Staat alles in een excel bestand of doe je het anders?

Groetjes, Stèphanie 

2 opmerkingen:

  1. Hier zet ik ook alle uitgaven en inkomsten in Excel en kijk regelmatig of mijn begroting en budget nog klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn he om te zien wat erin en eruit gaat.
      Het wordt ook een sport om zo veel mogelijk te bezuinigen op dingen en geld over te houden

      Verwijderen