maandag 13 maart 2017

Zzzzzzzzz




Zoals ik jullie al verteld heb ben ik 2 weken geleden weer begonnen met werken.
En ik heb het toch een beetje onderschat.
Ik had gedacht dat al die ballen wel makkelijk hoog te houden vielen maar dat is toch iets lastiger dan gedacht.

Ik werk namelijk 3 of 4 dagen per week, dat is niet veel natuurlijk (24/32 uur) maar ik werk van kwart voor 3 s'middags  tot half 12 s'nachts.
Alleen gaat elke ochtend mijn wekker om kwart voor 7 om naar school te gaan.
Nou zou een nacht van iets minder dan 7 uur haalbaar kunnen zijn om goed te functioneren maar mijn jongste zoon komt nog minimaal 3 keer per nacht voor een voeding.
Nu slaapt hij zoals jullie al hebben kunnen lezen in een peuterbed zodat ik bij hem in bed ga liggen als hij wakker wordt en snel doorslaapt.
Maar als ik in mijn eigen bed stap lig ik nog even wakker en kost dit me ook weer minimaal een kwartier.
In feiten betekent dit dat ik meestal zo'n 5 uur per nacht slaap en helaas niet in 1 ruk maar in etappes.

Nu ben ik ondertussen gewent aan de gebroken nachten na 16 maanden maar dan kon ik s'avonds op tijd naar bed en dat gaat nu niet meer.
De dagen dat ik vrij ben lig ik dus op tijd in bed en probeer ik extra slaap te pakken.
Maar ik merk dat ik steeds minder energie heb, dat ik op raak.

Deze blog is dus eigenlijk meer een vraag.
Hoe zorgen jullie voor meer energie met weinig slaap?

Groetjes, Stèphanie 

3 opmerkingen:

  1. Ervoor zorgen dat je zoon niet meer komt? Hij is 16 maanden! Dan hoeft hij snachts echt geen voeding meer! Jij hebt je rust nodig.. dus daar zou ik aan gaan werken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga geen discussie voeren over het feit dat mijn zoon mij duidelijk nog WEL nodig heeft. De vraag is hoe IK meer energie krijg en gaat niet over mijn zoon.

      Verwijderen
    2. Juist! Mijn dochtertje van 20 maanden komt ook nog snachts.
      Mij helpt het beste behalve werken verder niks te plannen op een werkdag. Lekker een beetje thuis rommelen en vooral geen verplichte dingen. Die zijn voor de vrije dagen.

      Verwijderen