maandag 21 november 2016

Het begin ---> 0

Hallo allemaal, Welkom op mijn blog.


Dit is mijn allereerste post en hierin zal ik uitleggen wie ik ben en wat mijn doel is met deze blog.
Ik hoop dat jullie mijn blog met veel plezier gaan lezen en misschien zelfs gaan volgen.


Deze blog zal vrij privé zijn, al mogen jullie best wel dingen van me weten.
Mijn naam is dus Stèphanie en ik ben 30 jaar, alleenstaand moeder van 2 zoons D. (4) en M. (1).
Wij wonen gezellig bij mijn ouders en Nee dit is geen tijdelijk iets.
Na de scheiding ben ik terug gegaan naar mijn ouders en wegens privé omstandigheden blijven we hier ook wonen.


Om jullie nog een kijkje in mijn privé leven te geven zal ik jullie vertellen hoe ik momenteel aan mijn geld kom.
Tijdens de zwangerschap van M. vorig jaar ben ik werkeloos geworden, daarna met mijn man in overleg besloten te stoppen met werken om me volledig op de opvoeding van onze zoons te richten, dit bespaarde weer veel in kinderopvangkosten.
Op dit moment ontvang ik dus alleen een WW-uitkering en dit betreft zeker geen vetpot. Zodra de scheiding bij de rechtbank wordt ingediend kan ik eindelijk toeslagen aanvragen en heb ik maandelijks ruimte om iets relaxter te kunnen zijn als alle rekeningen komen.


En dat is ook meteen een deel waarover ik ga bloggen.
Door de scheiding en alle bijkomstigheden die daarmee kwamen, begon ik na de scheiding met €0.
Ik kan mijn rekeningen betalen maar een eigen huis zit er nog lang niet in.

Mijn doel is dus om in een jaar tijd van €0 naar €2500 spaargeld te gaan.

Ik neem jullie dus mee hoe ik dit voor elkaar ga proberen te krijgen, al moet ik eigenlijk gewoon zeggen hoe ik dit ga doen!
Hopelijk gaan er nog veel blogs volgen en gaan jullie ze misschien wel met evenveel plezier lezen als dat ik ze maak.

Groetjes Stèphanie

17 opmerkingen:

  1. Leuk ! Een nieuw blog, benieuwd hoe je het aanpakt. Ik ga je zeker volgen. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het is lastig om te beginnen maar hopelijk vinden mensen het leuk om te lezen. Hoe dan ook mijn doel staat en ik moet het dit jaar dus gaan doen

      Verwijderen
  2. Over zulke dingen schrijven maakt je al een stuk bewuster en enthousiaster! Volg ook vooral andermans blogs, want er zijn ontzettend veel tips online te vinden. Ik weet zeker dat jij je doel kan halen! Succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben de laatste paar dagen alleen maar blogs aan het lezen zodra ik de kans heb haha, en volgen ook vooral de lijst qua interesses wordt steeds langer ook.
      Dankjewel,ik ga zeker mijn best doen

      Verwijderen
  3. Eindelijk tijd om eens te kijken op je blog. Ik ga je ook volgen!

    Dapper dat je je verhaal doet. Ik woonde ook tijdelijk bij m'n ouders, zelfde situatie. Niet altijd even makkelijk, maar fijn dat het kan. Als je een keer wil praten, je kan me altijd een mailtje sturen.

    Sterkte en veel succes! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel,leuk om te horen.
      De situatie is niet altijd ideaal maar ik ben dolblij dat ze me deze kans geven.
      Dankjewel voor je lieve woorden

      Verwijderen
  4. Wat een lastige situatie, goed dat je erover schrijft.
    Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik ben vooral benieuwd of mensen het leuk vinden om het te lezen.

      Verwijderen
  5. heftig verhaal! Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry ik zie je reactie nu pas 🙈.
      Dankjewel voor het lezen van mijn blog.

      Verwijderen
  6. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar je staat voor een zware taak, heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We krabbelen er weer boven op.
    En met z'n 5en is het ook gezellig thuis.
    Dankje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We krabbelen er weer boven op.
    En met z'n 5en is het ook gezellig thuis.
    Dankje

    BeantwoordenVerwijderen