maandag 28 november 2016

Inzicht krijgen



Wat leuk om te zien dat er daadwerkelijk mensen zijn die mijn blog lezen.
Ik neem jullie weer even mee in hoe ik het nu allemaal doe qua financiën.

Een van de dingen die ik elke maand doe om inzicht te krijgen in mijn inkomsten en uitgaven, is alles invoeren in een Excel bestand.
Hierin heb ik niet alleen staan wat erin en eruit gaat maar hierin staat ook een deel wat gereserveerd is voor benzine (ik gebruik mijn auto weinig meer dus tank ongeveer 1 keer per 4 weken), voor cadeaus maar ook voor sparen en onvoorzien.

Nu is mijn gedeelte voor sparen en onvoorzien de laatste tijd opvallend leeg.
En hier moet snel verandering in komen en zoals het er nu vooruit ziet kan ik binnenkort toeslagen gaan aanvragen *joepie*.


Omdat ik altijd al ver van tevoren wil weten hoeveel ik te besteden heb, heb ik hem ook al voor 2017 voor een deel ingevuld, mijn uitgaven veranderen immers weinig.
Contracten blijven hetzelfde, tenminste meestal dan, ik kreeg dit weekend een brief dat mijn autoverzekering weer €5 per maand naar beneden gaat en dit stort ik weer direct op mijn spaarrekening.
Het is geen vetpot maar over een jaar gezien toch weer €60, elk begin is er 1 haha.


*foto is van zobespaarjegeld.nl* (had ik maar zulke inkomsten hahaha)



Op welke manier krijgen jullie extra geld op je spaarrekening zonder dat je het "voelt"?



Groetjes, Stèphanie 

4 opmerkingen:

  1. Morgen verschijnt er op mijn blog een blog over snoepjes. Ik ben er dol op, maar wil zeker niet de hoofdprijs ervoor betalen. Verder ben ik groot voorstander van supermarkten met aanbiedingen. Mijn boodschappenlijstje wordt daarop aangepast. Dat scheelt al snel een paar euro per week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je dan een vast weekbedrag voor je boodschappen en houd je alles wat je over houdt qua geld naar je spaarrekening? Of gebruik je dit voor andere dingen?
      ik heb het geluk dat ik zelf geen boodschappen hoef te doen maar Let wel extra op aanbiedingen zodat we er rekening mee kunnen houden.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Klopt, en ik denk dat dat ook het verschil gaat maken om €2500 spaargeld te krijgen

      Verwijderen