maandag 19 december 2016

BIJNA schuldvrij



Eens in de week, soms 2 weken ga ik lekker met mijn laptop zitten en ga in mijn excel bestandje kijken welke uitgaves al geweest zijn deze maand en wat nog komt.

Ik kwam er dus achter dat ik nog iets overhield deze maand.
Mijn volgende stop was dus op wehkamp kijken hoeveel er nog op dit moment open stond en wanneer de volgende betaling was.
Dit bleek me dus heel erg mee te vallen en gezien mijn maand overschot besloot ik mijn maandbedrag omhoog te stellen.
Na even rekenen deed ik een gok wat er hierna nog overbleef (ik ben een drama in rente betekenen) en ik nam de conclusie, in januari los ik hem af.

Vervolgens even gekeken op hoeveel er nog openstaat bij de belastingdienst en ook daar kwam ik tot een positieve conclusie dat ik deze ook in januari ga aflossen.

Voor wie nu denkt hoe komt ze opeens aan dat geld?
Dat laat ik nog even achterwege maar binnenkort komt hier duidelijkheid over 😉

Als alles dus helemaal gaat zoals ik hoop kan ik in februari definitief zeggen:
IK BEN SCHULDVRIJ!!!!!!!

Misschien is het raar maar ik ben nu al trots op mezelf dat het me gaat lukken ondanks de situatie waarin ik momenteel zit.
En ok helemaal alleen doe ik het niet, ik woon immers bij mijn ouders dus  ik  betaal zelf geen huiselijke kosten die ik normaal wel had.
Hierdoor bespaar ik veel elke maand, het was voor mij dus ook niet mogelijk om op mezelf te gaan wonen omdat ik het simpelweg niet zou kunnen betalen.
Ik ben dus gezegendmet mijn ouders.

Zijn er dingen die jullie dankzij hulp van anderen kunnen doen? En zo ja wat dan?


Groetjes, Stèphanie 

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Schuldvrij leven levert al zoveel op! Geen rente meer betalen over het uitstaande schuld en veel minder stress! Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.
      Ik vindt het nu al leuk dat het bijna zover is hahaha.
      Nog even doorzetten en het is zover

      Verwijderen
  2. alvast een voorzichtige gefeliciteerd voor in februari dan! en ik vind het heel slim dat je bij je ouders woont om kosten te besparen. als de mogelijkheid er is, en je ouders er zelf ook blij mee zijn (anja, toevallig?) is er toch geen enkele reden om meer geld aan zelfstandige woonruimte uit te geven in deze fase, alleen maar omdat je het dan 'alleen gedaan' hebt. Hulp aan durven nemen is ook een kracht :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.
      Het was niet echt een keuze, bij mijn ex kon ik niet blijven en alleen (met de kinderen) was gewoonweg niet mogelijk financieel gezien.
      Gelukkig hebben mijn ouders de ruimte en geven ze ons deze kans om tot rust te komen.
      En voor hun is het ook gezellig met z'n alle.

      Verwijderen