donderdag 22 december 2016

De vlag gaat uit



Een tijdje geleden schreef ik een blog waarin ik vertelde over het feit dat ik binnenkort toeslagen kon gaan aanvragen.
En nu is het heugelijke feit eindelijk zover.

De vlag gaat uit want mijn scheiding is eindelijk rond.

Door de uitspraak van de rechter heb ik eindelijk recht op zorgtoeslag en kindgebonden budget, een uitspraak die mij €494 per maand extra opleverd en daarbij ook nog definitief de kinderalimentatie.
Het staat nu zwart op wit dus hij moet nu elke maand betalen.

*Ik vindt het persoonlijk schandalig dat er pas alimentatie hoeft te worden betaald als de scheiding uitgesproken is, alsof kinderen daarvoor geen geld kosten? Mijn ex deed alsof hij me een godsgeschenk gaf, als hij al iets gaf, terwijl vanaf het begin dat ik uit huis ging hij de kinderen wel gezien heeft, dat behoort dan toch ook "in" te gaan als het uitgesproken wordt???
Tot zover mijn persoonlijke mening, want ik snap dat dit voor iedereen anders voelt.*

Terug naar het onderwerp waar het over hoort te gaan.
Door deze uitspraak stijgt mijn inkomen met *schrik niet* iets meer dan 60%.

Het is dus eindelijk zover na al die maanden kan ik eindelijk gaan sparen!
Een tijdje terug heb ik al een klein spaarpotje/geldkistje gekocht welke vreemd genoeg ingepakt in de sinterklaas zak eindigde (dankjewel ma😉).
In deze spaarpot wilde ik al mijn kleingeld doen, ik pin over het algemeen alles maar heb mezelf voorgenomen om vanaf nu elke week of maand (ligt eraan hoe alles in mijn overzicht uitkomt) zakgeld te geven.
Vanaf nu doe ik al mijn extra uitgaven dus van mijn zakgeld en is dit op dan is het gewoon  wachten tot mijn volgende zakgeld.
Nu klinkt het heel raar zakgeld als 30-jarige maar het idee is dus om alles wat per week/maand over is dus te sparen.
Deze spaarpot heeft een sleuteltje om te openen en dit sleuteltje ga ik dus niet zelf bijhouden want ik weet dat ik dan wel eens even er iets uithaal.
Over een jaar is het dus een verrassing wat erin zit en of het überhaupt past, met een beetje geluk moet ik over een tijdje een extra spaarpot kopen.

Namens mij en mijn gezin fijne feestdagen.



Groetjes, Stèphanie. 


4 opmerkingen:

  1. Je hebt recht op toeslagen vanaf het moment dat je ex en jij niet meer op hetzelfde adres staan ingeschreven bij de gemeente en als je scheiding is ingediend bij de rechtbank, je hoeft niet te wachten op de uitspraak. Je kunt met terugwerkende kracht nog een aanvraag indienen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt dat heb ik ook gedaan maar de belasting heeft vervolgens nog 5 weken om te beslissen.
      Nog een paar dagen wachten en dan komen de toeslagen van januari binnen.
      December komt achteraf pas helaas.

      Verwijderen
  2. ik had vroeger ook zo'n spaarpot. Daar eindigden alle extraatjes in. Soms wel briefjes van €10 of €20. Dit was echter zo'n blik die alleen opengemaakt kon worden met een blikopener. Slechts 1x dus. Toen hij echt helemaal vol zat, heb ik hem open gemaakt. Er zat ruim €600 in. Heel leuk om zo'n extraatje tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een goede spaarpot ja.
      ik vindt het ook een beetje een kadootje van jezelf haha.
      Benieuwd wat de eindstand is na een jaar. €600 zal het niet worden maar hoop toch op minimaal €75 als ik het een beetje goed doe

      Verwijderen